Urgent: recollida de signatures per modificar article de la Llei d'Educació a Catalunya!
Pàgina 1 de 1
Urgent: recollida de signatures per modificar article de la Llei d'Educació a Catalunya!
Hola a tots i totes!
Aquest missatge que adjunto tracta sobre la LEC (llei d'educació de Catalunya). Estem fent una campanya de recollida de firmes per fer que les persones amb trastorns específics del desenvolupament de l’aprenentatge escolar no estan inclosos. Per això es peten que aquesta l'inclogui proposant un redactat. A continuació us poso l'escrit que m'han fet arribar des de Plataforma TDAH:
Senyors/es,
El dret fonamental a l’educació és proclamat i protegit per les normes fonamentals del nostre país i garantit pels poders públics. El projecte de la L.E.C. en del Títol 1 que tracta del Dret a l’educació en el seu punt 4.1 referent a l’Accés a l’educació diu que tothom té dret a accedir en condicions d’igualtat al sistema educatiu.
Però aquests drets no són una realitat per als alumnes que pateixen T.E.D.A.E.(CIE-10), que, al nostre entendre, queden exclosos del redactat d’aquest projecte de llei.
Aquesta exclussió perjudica greument a les persones afectades de TEDAE en el seu procés de formació i en la seva escolarització.
Per tant les associacions sotasignants, constituides amb Plataforma per la inclusió del TEDAE a la LEC,
DEMANEN:
Les següents modificacions:
1.En l’article 78 que estableix els “Criteris d’organització pedagògica per a l’alumnat amb necessitats educatives específiques” en el seu punt 2 diu: “S’entén per alumnat que presenta necessitats educa¬tives específiques el que requereix, per un període de la seva escolarització o al llarg de tota l’escolarització, determinats suports i atencions educatives específiques derivades de discapacitats, trastorns greus del desenvo¬lupament i de la conducta o derivades de la incorporació tardana al sistema educatiu”
Proposem que el redactat del punt 2 de l’article 78 de la L.E.C. sigui:
“S’entén per alumnat que presenta necessitats educatives específiques el que requereix, per un període de la seva escolarització o al llarg de tota l’escolarització, determinats suports i atencions educatives específiques derivades de discapacitats, trastorns greus del desenvolupament i de la conducta, trastorns específics del desenvolupament de l’aprenentatge escolar o derivades de la incorporació tardana al sistema educatiu”
2.Accés a la Universitat.
Els T.E.D.A.E. són permanents i per tant no és comprensible que en les P.A.U. no es respectin les condicions que els alumnes hagin tingut en el procés formatiu. Més quan, ja a febrer de 2005, el projecte Universitat i discapacitat a Catalunya UNI.DIS.CAT en l’apartat 5.2.7. Alumnes amb dificultats o trastorns d’aprenentatge, diu: “El grau i el llindar de les dificultats per aprendre en general o bé les dificultats que es generen per un trastorn específic com ara la dislèxia, la discalcúlia, etc., són difícils de delimitar. De fet, en el nostre país, i en molts altres, aquests trastorns mai no aconsegueixen el criteri administratiu de “certificat de disminució”, abans esmentat, i sovint utilitzat com a criteri per accedir a serveis i suports especials. No obstant això, hi ha defensors de la importància i necessitat d’oferir a aquestes persones el suport apropiat per iniciar i continuar els seus estudis universitaris. De fet a les Universitats Canadenques els alumnes amb dificultats d’aprenentatge estan inclosos en el grup que requereixen serveis de suport. Un altre trastorn que cal tenir en compte és el de la hiperactivitat i dèficit d’atenció. Du Paul, i altres (2001), aporten un acurat estudi sobre la prevalença d’aquesta síndrome en l’entorn universitari. Tot sembla indicar que aquest pot ser un grup ampli de població que requereix d’un estudi exhaustiu sobre la seva incidència, peculiaritats i necessitats. Caldria definir amb precisió els límits del suport que poden rebre des de les universitats i quines adaptacions són apropiades de dur a terme sense afectar el grau de professionalització que es deriva de la titulació”.
La Plataforma per la inclusió dels T.E.D.A.E. defensa el dret dels alumnes i l'obligació de les institucions d’oferir-los el suport apropiat per iniciar i continuar els seus estudis universitaris. Demanar el certificat de disminució per als alumnes amb T.E.D.A.E. només té sentit si ens referim a la disminució de les capacitats instrumentals que l’afecten, de la mateixa manera que es fa amb les disminucions visuals, per exemple.
Proposem que
1.Prevenció.
És evident que la prevenció i el diagnòstic precoç és un element fonamental per millorar la detecció i tractament dels T.E.D.A.E., per això ens sembla imprescindible que la L.E.C. incorpori aquests criteris des de l’educació infantil. Per a tots els especialistes més reconeguts internacionalment, el diagnòstic d’aquests trastorns requereix l’exposició a les exigències de l’aprenentatge escolar, però no és menys cert que hi ha uns factors de risc detectables en les etapes de l'educació infantil. Pensem que aquesta detecció s’hauria de fer des de l’atenció primària pediàtrica, és a dir des de sanitat, i des de l’escola, és a dir des d’educació. El Pacte Nacional per a l’Educació recull, genèricament, aquestes idees en les Mesures específiques adreçades al segon cicle de l’educació infantil i primària. “... Alhora, és en aquestes etapes inicials quan es poden detectar, atendre precoçment i superar eventuals dèficits d’aprenentatge de manera que l’alumnat pugui assolir els objectius necessaris per continuar amb aprofitament els estudis posteriors”. Però ens sembla totalment insuficient el redactat del projecte de la L.E.C. a l’art. 54 que estableix els criteris per a l’educació infantil que en els seu punt 3 diu: “En aquesta etapa educativa, els infants amb necessitats educatives específiques reben l’atenció d’acord amb les seves necessitats singulars”. I els proposaríem que digui: “En aquesta etapa educativa, els infants amb necessitats educatives específiques o amb manifestacions evolutives que puguin suposar un risc de trastorns lingüístics o cognitius reben l’atenció d’acord amb les seves necessitats singulars”
Des de l'Associació d'Ajuda de TDAH del Bages, es duu a terme la recollida de firmes, si voleu col·laborar poseu-vos en contacte amb nosaltres sigui responen a aquesta noticia (postrepley) o sigui enviat un missatge privat a Carla (jo) o a l'Admin. Us ferem arribar el document amb aquest escrit i també el document on tenen que signar les persones.
És ara un bon moment per actuar. Ajudeu-nos!!
Les signatures me les podeu passar a mi abans del dia 12 de gener (contecteu amb mi o a Admin i us donaré la direcció postal o si sou de Manresa podem quedar i me les entregueu) perquè s'han d'enviar abans del dia 15. Sinó podeu enviar-les vosaltres abans del dia 15 a la següent direcció:
Plataforma TDAH Catalunya C/riereta 4, 08830 Sant Boi de Llobregat
Esperem tenir moltes demandes de documents!!! Que és per les persones amb necessitats educatives especials!!
Aquest missatge que adjunto tracta sobre la LEC (llei d'educació de Catalunya). Estem fent una campanya de recollida de firmes per fer que les persones amb trastorns específics del desenvolupament de l’aprenentatge escolar no estan inclosos. Per això es peten que aquesta l'inclogui proposant un redactat. A continuació us poso l'escrit que m'han fet arribar des de Plataforma TDAH:
Senyors/es,
El dret fonamental a l’educació és proclamat i protegit per les normes fonamentals del nostre país i garantit pels poders públics. El projecte de la L.E.C. en del Títol 1 que tracta del Dret a l’educació en el seu punt 4.1 referent a l’Accés a l’educació diu que tothom té dret a accedir en condicions d’igualtat al sistema educatiu.
Però aquests drets no són una realitat per als alumnes que pateixen T.E.D.A.E.(CIE-10), que, al nostre entendre, queden exclosos del redactat d’aquest projecte de llei.
Aquesta exclussió perjudica greument a les persones afectades de TEDAE en el seu procés de formació i en la seva escolarització.
Per tant les associacions sotasignants, constituides amb Plataforma per la inclusió del TEDAE a la LEC,
DEMANEN:
Les següents modificacions:
1.En l’article 78 que estableix els “Criteris d’organització pedagògica per a l’alumnat amb necessitats educatives específiques” en el seu punt 2 diu: “S’entén per alumnat que presenta necessitats educa¬tives específiques el que requereix, per un període de la seva escolarització o al llarg de tota l’escolarització, determinats suports i atencions educatives específiques derivades de discapacitats, trastorns greus del desenvo¬lupament i de la conducta o derivades de la incorporació tardana al sistema educatiu”
Proposem que el redactat del punt 2 de l’article 78 de la L.E.C. sigui:
“S’entén per alumnat que presenta necessitats educatives específiques el que requereix, per un període de la seva escolarització o al llarg de tota l’escolarització, determinats suports i atencions educatives específiques derivades de discapacitats, trastorns greus del desenvolupament i de la conducta, trastorns específics del desenvolupament de l’aprenentatge escolar o derivades de la incorporació tardana al sistema educatiu”
2.Accés a la Universitat.
Els T.E.D.A.E. són permanents i per tant no és comprensible que en les P.A.U. no es respectin les condicions que els alumnes hagin tingut en el procés formatiu. Més quan, ja a febrer de 2005, el projecte Universitat i discapacitat a Catalunya UNI.DIS.CAT en l’apartat 5.2.7. Alumnes amb dificultats o trastorns d’aprenentatge, diu: “El grau i el llindar de les dificultats per aprendre en general o bé les dificultats que es generen per un trastorn específic com ara la dislèxia, la discalcúlia, etc., són difícils de delimitar. De fet, en el nostre país, i en molts altres, aquests trastorns mai no aconsegueixen el criteri administratiu de “certificat de disminució”, abans esmentat, i sovint utilitzat com a criteri per accedir a serveis i suports especials. No obstant això, hi ha defensors de la importància i necessitat d’oferir a aquestes persones el suport apropiat per iniciar i continuar els seus estudis universitaris. De fet a les Universitats Canadenques els alumnes amb dificultats d’aprenentatge estan inclosos en el grup que requereixen serveis de suport. Un altre trastorn que cal tenir en compte és el de la hiperactivitat i dèficit d’atenció. Du Paul, i altres (2001), aporten un acurat estudi sobre la prevalença d’aquesta síndrome en l’entorn universitari. Tot sembla indicar que aquest pot ser un grup ampli de població que requereix d’un estudi exhaustiu sobre la seva incidència, peculiaritats i necessitats. Caldria definir amb precisió els límits del suport que poden rebre des de les universitats i quines adaptacions són apropiades de dur a terme sense afectar el grau de professionalització que es deriva de la titulació”.
La Plataforma per la inclusió dels T.E.D.A.E. defensa el dret dels alumnes i l'obligació de les institucions d’oferir-los el suport apropiat per iniciar i continuar els seus estudis universitaris. Demanar el certificat de disminució per als alumnes amb T.E.D.A.E. només té sentit si ens referim a la disminució de les capacitats instrumentals que l’afecten, de la mateixa manera que es fa amb les disminucions visuals, per exemple.
Proposem que
1.Prevenció.
És evident que la prevenció i el diagnòstic precoç és un element fonamental per millorar la detecció i tractament dels T.E.D.A.E., per això ens sembla imprescindible que la L.E.C. incorpori aquests criteris des de l’educació infantil. Per a tots els especialistes més reconeguts internacionalment, el diagnòstic d’aquests trastorns requereix l’exposició a les exigències de l’aprenentatge escolar, però no és menys cert que hi ha uns factors de risc detectables en les etapes de l'educació infantil. Pensem que aquesta detecció s’hauria de fer des de l’atenció primària pediàtrica, és a dir des de sanitat, i des de l’escola, és a dir des d’educació. El Pacte Nacional per a l’Educació recull, genèricament, aquestes idees en les Mesures específiques adreçades al segon cicle de l’educació infantil i primària. “... Alhora, és en aquestes etapes inicials quan es poden detectar, atendre precoçment i superar eventuals dèficits d’aprenentatge de manera que l’alumnat pugui assolir els objectius necessaris per continuar amb aprofitament els estudis posteriors”. Però ens sembla totalment insuficient el redactat del projecte de la L.E.C. a l’art. 54 que estableix els criteris per a l’educació infantil que en els seu punt 3 diu: “En aquesta etapa educativa, els infants amb necessitats educatives específiques reben l’atenció d’acord amb les seves necessitats singulars”. I els proposaríem que digui: “En aquesta etapa educativa, els infants amb necessitats educatives específiques o amb manifestacions evolutives que puguin suposar un risc de trastorns lingüístics o cognitius reben l’atenció d’acord amb les seves necessitats singulars”
Des de l'Associació d'Ajuda de TDAH del Bages, es duu a terme la recollida de firmes, si voleu col·laborar poseu-vos en contacte amb nosaltres sigui responen a aquesta noticia (postrepley) o sigui enviat un missatge privat a Carla (jo) o a l'Admin. Us ferem arribar el document amb aquest escrit i també el document on tenen que signar les persones.
És ara un bon moment per actuar. Ajudeu-nos!!
Les signatures me les podeu passar a mi abans del dia 12 de gener (contecteu amb mi o a Admin i us donaré la direcció postal o si sou de Manresa podem quedar i me les entregueu) perquè s'han d'enviar abans del dia 15. Sinó podeu enviar-les vosaltres abans del dia 15 a la següent direcció:
Plataforma TDAH Catalunya C/riereta 4, 08830 Sant Boi de Llobregat
Esperem tenir moltes demandes de documents!!! Que és per les persones amb necessitats educatives especials!!
Carla- Moderador/a
- Nombre de missatges : 50
Data d'inscripció : 06/04/2008
Edad : 36
Ubicació : Manresa (BCN)
Qui col·labora ja amb nosaltres?
L’Associació d’Ajuda de TDAH del Bages dóna les gràcies a totes les persones que col·laboren i signen.
Les persones que a data de 30/12/2008 participen en la recollida de firmes són:
Fem més gran la llista!! Esperem tenir-la que actualitzar cada dia!!!
Les persones que a data de 30/12/2008 participen en la recollida de firmes són:
Carla Salinas Martínez
Lourdes Ivern García
Teresa Rubira Galcera
Yasmina Rafael Andrés
Montse Orozco Valls
Lourdes Ivern García
Teresa Rubira Galcera
Yasmina Rafael Andrés
Montse Orozco Valls
Les persones que a data de 04/01/2009 s'han afegit a participar en la recollida de firmes són:
Joan Valverde Rodríguez
Candy Pacheco Catot
"L'Estudi"
Susi Rodríguez Melero (bibliotecària de Balsareny): Blog
Gemma Turallas Fontseca
Joan Ermosilla Millás
Imma Verdaguer Derdal
Jordi Grau Portabella
Yolanda Rodríguez Martín
Candy Pacheco Catot
"L'Estudi"
Susi Rodríguez Melero (bibliotecària de Balsareny): Blog
Gemma Turallas Fontseca
Joan Ermosilla Millás
Imma Verdaguer Derdal
Jordi Grau Portabella
Yolanda Rodríguez Martín
Fem més gran la llista!! Esperem tenir-la que actualitzar cada dia!!!
Carla- Moderador/a
- Nombre de missatges : 50
Data d'inscripció : 06/04/2008
Edad : 36
Ubicació : Manresa (BCN)
Re: Urgent: recollida de signatures per modificar article de la Llei d'Educació a Catalunya!
S'ha acabat el recull de firmes per la llei d'educació.
Des de l'Associació, gràcies per la vostra ajuda i participació.
S'han recollit un total de 900 firmes aprox. i això amb poquets dies!!
Fins aviat!!
Des de l'Associació, gràcies per la vostra ajuda i participació.
S'han recollit un total de 900 firmes aprox. i això amb poquets dies!!
Fins aviat!!
Carla- Moderador/a
- Nombre de missatges : 50
Data d'inscripció : 06/04/2008
Edad : 36
Ubicació : Manresa (BCN)
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum