Associació d'ajuda de TDAH del Bages
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

reconeixament de minusvalia

5 participantes

Ir abajo

reconeixament de minusvalia Empty reconeixament de minusvalia

Missatge  tere Dl Gen 12, 2009 2:04 pm

Hola a tothom,amb dic Tere i tinc un nen de 12anys amb TDHA ,amb medicació des dels 6 anys voldria saber si algú a passat per terrassa ,per fer el reconeixament de minusvalia,ja que jo tinc que anari el dia 28 de aquest mes de gener,us agrairia me expliquesiu la vostra experiencia de com us ha hanat.Gracies.

tere
Només miro
Només miro

Nombre de missatges : 4
Data d'inscripció : 25/04/2008

Tornar a dalt Ir abajo

reconeixament de minusvalia Empty DISCAPACITAT

Missatge  MONTSE Dt Mar 24, 2009 9:30 am

tere escrigué:Hola a tothom,amb dic Tere i tinc un nen de 12anys amb TDHA ,amb medicació des dels 6 anys voldria saber si algú a passat per terrassa ,per fer el reconeixament de minusvalia,ja que jo tinc que anari el dia 28 de aquest mes de gener,us agrairia me expliquesiu la vostra experiencia de com us ha hanat.Gracies.

Hola bon dia, jo tinc un fill de 5 anys amb TDAH i vaig anar fa dues setmanes a Terrassa pel certificat de discapacitat, i em van dir que el TDAH no es considerava discapacitat, però se que hi ha gent que el té, en sabeu alguna cosa. Gràcies

MONTSE
Només miro
Només miro

Nombre de missatges : 5
Data d'inscripció : 28/05/2008

Tornar a dalt Ir abajo

reconeixament de minusvalia Empty Re: reconeixament de minusvalia

Missatge  Carla Dt Mar 24, 2009 2:19 pm

Hola, jo tinc el grau de disminució, el que passa és que no només vaig certificar que tenia TDAH sinó que vaig certificartambé que tenia escoliosis ("l'esquena torta"). Amb tot em van donar un 33%, però em van dir que me'l donaven per les ajudes economiques perquè de fet el grau, segons la psicologa que em va atendre, era molt poc... clar que segons ella. Us recomano que porteu tot tipus de justificacions, psiquiatre, metga de capsalera, etc., és igual que la informació es repeteixi, i com pujor pinti millor, perquè de fet les preguntes quye a mi em varen fer anaven orientades a quan de malament ho pasava.

Per altre banda, només certificar el TDAH hi ha molt poques possibilitats de que et donguin el grau, depen a vegades de qui t'atengui. Penseu que pel TDA-H noés donen un 28% de reconeixemant, per tant, no t'arriba perquè et donguin el certificat.

Re smés per la meva banda, molta paciència i a buscar quants més informes millor, sobretot de caire pedagogic també, tipu eap's i coses així.

Fins aviat!!

Carla
Moderador/a

Nombre de missatges : 50
Data d'inscripció : 06/04/2008
Edad : 36
Ubicació : Manresa (BCN)

Tornar a dalt Ir abajo

reconeixament de minusvalia Empty minusvalia

Missatge  Aroa18 Dv Mar 27, 2009 1:38 am

hola soc l'Aroa!
Visc a Terrassa, si et soc sincera, es el primer cop que escolto que el TDAH es una minusvalia, entenc que el TDAH no el considerin una minusvalia, ja que no tenim cap discapacitat fisica que l'estat pugui considerar un obstacle per a la nostra vida, però com a persona de 18 anys amb TDAH i estudiant, podrien tenir en compte només que tenim un problema que ens perjucia en els estudis majoritariament i que això fa que el nostre futur perilli dia a dia.
Pot ser un certificat de minusvalia es passarse una mica, si nomes tenim TDAH, ja que aquest certificat, crec que pot ser com si diguessim que som inutils i necessitem una ajuda, perquè ens hem mostrat debils i no tenim cap força que ens porti a abançar amb al nostra propia suor. Pot ser els nens y nenes més petits de 3 a 11 anys necessiten una ajuda pero en el colegi, i això es podria solucionar si fessin una classe només de nens amb TDAH on tots anirien al mateix ritme i no es sentirien tan demotivats. Ara bé no podem fer un gran massa d'això, ja que ens consideraran gent sense ment i que no li posem cap remei per enfrentarnos a aquest problema. I això seria com subestimar la gran força de lluita contra el TDAH que han tingut grans inventors i que actualment persones com jo i amb un grau més elvat de TDAH lluiten sense dir que el TDAH es una minusvalia, yo es una cosa que no acceptare perque si es consideres una minusvalia, yo no estaria estudiand batxillerat i no estari fent un treball de recerca sobre el TDAH i nois i noies amb TDAH no estarien estudiant en al universitat que es fruit del seu esforç. Si nosaltres hem seguit caminant cap al nostre futur, mares amb fills i filles amb TDAH, ells també poden.
Anims.
AROA.

Aroa18
Només miro
Només miro

Nombre de missatges : 17
Data d'inscripció : 28/02/2009
Edad : 33

Tornar a dalt Ir abajo

reconeixament de minusvalia Empty certificat de minusvalia

Missatge  MONTSE Dv Mar 27, 2009 10:42 am

Mira Aroa, me sentit una mica ofesa amb el teu missatge, resulta que qui millor pot parlar del que se sent amb un certificat de discapacitació soc jo, ja que tin un 47%, i per això no em considero una inutil.
Això per començar, i seguiré dient que el motiu pel que vaig presentar la sol.licitut de discapacitació (fa més d'un any), va ser per què havia de canviar al meu fill d'escola, ja que a la que anava el tenien arraconat (només tenia 4 anys), i per que pogués entrar a l'escola on el podien atendre només havia places per necessitats educatives especials, vaig demanar valoració a l'EAP i no van voler fer-ho al.legant que hi havia molts nens amb tdah, vaig haver de parlar amb inspecció d'educació, el sindic de greuges i el director general d'educació de la Generalitat, tot això jo sola, al final, vaig aconseguir el canvi d'escola, i ara el nen està tractat (té un tdah equivalent a un nen de 8 anys, fà un any que s'està medicant, és un tdah greu i desafiant).
No vaig fer el pas de demanar el certificat en base a cap tipus d'ajuda econòmica, i perque consideri al meu fill un inútil, ja que tinc una altra filla amb n.e.e. i com des del principi s'ha considerat així no he demanat ni he pensat mai en demanar el certificat. Si parlem d'ajudes econòmiques, els meus fills son al.lèrgics, i la vacunació es més cara que el tractament del nen pel TDAH. Tan sols ho vaig fer aconsellada per altres persones, ja que a l'associació hi han persones amb el certificat.
MONTSE

MONTSE
Només miro
Només miro

Nombre de missatges : 5
Data d'inscripció : 28/05/2008

Tornar a dalt Ir abajo

reconeixament de minusvalia Empty Re: reconeixament de minusvalia

Missatge  Carla Dv Mar 27, 2009 9:05 pm

Hola a tots i totes! Bufff quin tameta que ha sortir eh?

Aviam, crec, Montse, que l'Aroa ho mira des del punt de vista social, és a dir, no com nosaltres o persones sensibilitzades amb les disminucions, necessitats educatives especials, etc., considerem el certificat, com un reconeixement perquè a les escoles ens fassin cas (atès que actualment Aroa és l'únic sistema i a vegades ni això, creu-me ho sé perquè el tinc), per les ajudes economiques (que van de conya quan tens la mare monoparental com la meva i que del meu pare no em passa cap pensió, per tant és ella qui paga la Universitat, els viatges fins a Bellaterra, els llibres i altres materials, m'alimenta i paga l'allotgement, em compra la roba, etc etc etc., i que manté a la meva germana que fa poc va fer 6 anys) saps que és un certificat per mi: una matricula de 1000€ gratuita (que es el cost de pedagogia a la UAB) que em donen una beca per transport, que entro als museus gratuits, que el transport, en Ferrocarrils de la Generalitat em surt un 75% mes barato, que el cotxe tinc una part més barata, etc., que si vas sumant diners parlem de molts calers que a la meva famlia no li va malament estalbiar.

Per altre banda, tenir un certificat no significa que siguis dèbil, només que hom vol que se li reconegui que té més dificultats i que ha d'ésser l'estat qui es responsabilitzi de donar els recursos necessaris perquè la gent amb necessitats tingui les mateixes oportunitats que el resta i no que tingui que sacrificar molt més temps, secrificant espais familiars, social, viatges, etc., perquè tinguis moltes més dificultats economiques (per les despeses de tractament) o perquè dediquis al triple estudian. Jo tinc el certificat, i estic contentissima de tenir-lo!! No em sento inútil i estic a la Universitat, tot em va de conya, però és un gran ajut.

El TDA-H no està reconegut com bé dius, de fet només et reconeixen el 28% per això diem que no està reconegut com a disminució. No obstant, si li afegeixes alguna cosa que tinguis com ara escoliosis si que te'l donen, com és el meu cas. En cap cas, estas obligat a dir a ningu ni a l'escola que tens la disminució, perquè això és confidencial, depen de la persona.

El que crec que fa referència l'Aroa, corretgeix-me si m'equivoco, és que ho interpreta des de la bessant social, és a dir: disminució = inútil, perquè de fet pensem: cada vegada que li dius a una pesona que tens disminicioó amb quina cara et miren? No es la primera vegada que a mi em miren de dalt a baix buscant la explicació, té una cognotació molt negativa, quan en realitat no la té. És una qüestió social que ja anirà desapareixent a mesura que entre tots normalitzem la situació mitjansant el diàleg.


Patons!!!

Carla
Moderador/a

Nombre de missatges : 50
Data d'inscripció : 06/04/2008
Edad : 36
Ubicació : Manresa (BCN)

Tornar a dalt Ir abajo

reconeixament de minusvalia Empty Re: reconeixament de minusvalia

Missatge  MONTSE Ds Mar 28, 2009 9:58 am

Gràcies Carla, estem d'acord, però pel que explica l'Aroa, ella també té tdah, i no ho mira com nosaltres, es una manera diferent de pensar, totalment respectable, però tambè es respectable que una mare utilitzi tots els mitjans a la seva disposiciò per què els seus fills siguin tractats com es mereixen, per una societat que no sap o no vol saber que es el tdah, i les necessitats que teniu, especialment en l'ambit social i educatiu.
Una abraçada

MONTSE
Només miro
Només miro

Nombre de missatges : 5
Data d'inscripció : 28/05/2008

Tornar a dalt Ir abajo

reconeixament de minusvalia Empty Re: reconeixament de minusvalia

Missatge  Carla Ds Mar 28, 2009 5:40 pm

Si clar, amb això tens raó Montse, de fet jo sóc la primera en dir que tinc el grau de disminució i que estic molt contenta i agraeixo molt haver-lo aconseguit, perquè em dóna molts aventatges economics.

Potser el que pasa, és que ho veu des d'un punt de vista més revolucionari, segons les seves explicacions si que té TDA-H, però hem de pensart que segurament quan passi el temps li canviarà la perspectiva. No crec pas que cregui que els que tenim el certificat siguem inutils ni res semblant, més aviat crec que ho esxplica des d'una cognotació social, com ho veuen els altres. No sé, que creus tu Aroa, i tu Sandra, ens dones la teva opinió de com creus que la gent, societat en general sense necessitats educatives especials i sense que siguin la gent que envolta les persones amb TDA-H, veuen el grau de disminució? Com cal enforntar-se? I com esplicar que això del certificat no és un inconvenient sinò un aventatge? la gent ho enten o millor dit, cap a quina linia estem anant socialment? Crec que aquí la psicologia també té molt a treballar i a dir, perquè de fet no deixen de ser bassants ideologiques i personals.

Carla
Moderador/a

Nombre de missatges : 50
Data d'inscripció : 06/04/2008
Edad : 36
Ubicació : Manresa (BCN)

Tornar a dalt Ir abajo

reconeixament de minusvalia Empty minusvalia

Missatge  Aroa18 Ds Mar 28, 2009 11:06 pm

Hola
Doncs si ho vaig dir a nivell social no t'equivoques Carla, però clar si no tens res mes k TDAH hem de trovar altres alternatives crec, i sino intentar un altre cop a veure si ens donen el certificat, però tal i com estan les coses, es dfícil. per no dir que impossibles.
Encara que si ho plantejes com ajuda econòmica si que aniria bè però clar, fins que no passin més anys no donaran un certificat per el TDAH.

Aroa18
Només miro
Només miro

Nombre de missatges : 17
Data d'inscripció : 28/02/2009
Edad : 33

Tornar a dalt Ir abajo

reconeixament de minusvalia Empty Re: reconeixament de minusvalia

Missatge  Carla Dg Mar 29, 2009 1:36 am

Hi ha gent que el té pel TDA-H de fet per tenir-lo ja et donen un 28%. Ara que no n'hi ha prou com bé comentes. El què passa és que hi ha gent que ha comentat que té el certificat només presentant TDA-H, per què? No ho sé pas, suposo que depén de la persona que t'aten, per això hi ha tanta controbersa perquè a uns se'ls dón un % i a altres un altre.

Carla
Moderador/a

Nombre de missatges : 50
Data d'inscripció : 06/04/2008
Edad : 36
Ubicació : Manresa (BCN)

Tornar a dalt Ir abajo

reconeixament de minusvalia Empty Re: reconeixament de minusvalia

Missatge  MONTSE Dg Mar 29, 2009 10:41 am

Aroa18 escrigué:Hola
Doncs si ho vaig dir a nivell social no t'equivoques Carla, però clar si no tens res mes k TDAH hem de trovar altres alternatives crec, i sino intentar un altre cop a veure si ens donen el certificat, però tal i com estan les coses, es dfícil. per no dir que impossibles.
Encara que si ho plantejes com ajuda econòmica si que aniria bè però clar, fins que no passin més anys no donaran un certificat per el TDAH.

Aroa, per les teves paraules dedueixo que vas intentar obtenir el certificat ja que dius:" i sino intentar un altre cop a veure si ens donen el certificat", si es aixií, no entenc la teva oposició a que jo demanés el del meu fill, tenint en compte els motius que em van portar a fer-ho; per una altra banda, a nivell social quin problema hi ha, no portes una placa penjada del coll on digui el teu % de discapacitació, jo el tinc i només ho sap qui ho ha de saber, la gent no ha de fer-ne res.

MONTSE
Només miro
Només miro

Nombre de missatges : 5
Data d'inscripció : 28/05/2008

Tornar a dalt Ir abajo

reconeixament de minusvalia Empty Re: reconeixament de minusvalia

Missatge  Aroa18 Dg Mar 29, 2009 9:17 pm

Hola
Perdo si vaig ofendre et vaig ofendre, pero pot ser ho vaig expresas amb paraules confoses el primer comentari. Doncs be, jo no he demanat ni he intentat aixo de ma minusvalia, pero l'han proposar al meu germà. Encara que tens raò ets uan mae k fa tot lo pissible per el seu fill, igual k totes les mares^^. Ara be demano disculpas si el meu comentari ha estat groser, perque no estic en kontra de res, es mes si tenim més ajudes millor, però si no les obtenim hem de buscar altres alternatives, quines doncs no sabria quines dirte sinerament.
El primer comentari a vaig dir a nivell social perque, jo i suposo que moltes persones actualment l'hem passat molt malament amb professors que sabien k teniem TDAH. Però això depen de l'experiència de cada persona, cada cas es diferent i únic^^. A part de jo tenir TDAH el meu germa i ma mare tambe en te, així que enteng aixó de insistir en la minusvalia, ahir li vaig proposar a la mea mare perque tè artrosis tambè i intentarem fer laguna cosa^^

petons i disculpes.

Aroa18
Només miro
Només miro

Nombre de missatges : 17
Data d'inscripció : 28/02/2009
Edad : 33

Tornar a dalt Ir abajo

reconeixament de minusvalia Empty Reconeixament de minusvalia

Missatge  tere Dt Abr 21, 2009 8:12 pm

Hola, a tothom jo si vaig portar al meu fill a pasar el grau a Terrassa ,vaig anar-hi al mes de Gener,i li han donat ,revisable de aqui 3 anys amb un grau de 37%,no considero que el meu fill sigui mes inútil,mes espavilat o mes llest que els altres nens que puguin tenir TDAH o no pero si amb serveix per fer mes pressió a l'istitut ,i tenir una serie de aventatges com comemtava avans la Carla,a demés nomes jo i l'intitut,savem que te un grau de minusvalia spiquica i si aquestes ajudes per nens amb minusvalia amb serveixen per ajudarlo ,quina mare no ho faria.Gracies.

tere
Només miro
Només miro

Nombre de missatges : 4
Data d'inscripció : 25/04/2008

Tornar a dalt Ir abajo

reconeixament de minusvalia Empty Re: reconeixament de minusvalia

Missatge  Carla Ds Abr 25, 2009 8:20 pm

En això la Tere té raó, només si un ho diu sabran les persones que té un % de minusvalía sinò no ho sap ningú perquè no queda gravat enlloc. Depen de cadescun com ultilitzar-lo.

Carla
Moderador/a

Nombre de missatges : 50
Data d'inscripció : 06/04/2008
Edad : 36
Ubicació : Manresa (BCN)

Tornar a dalt Ir abajo

reconeixament de minusvalia Empty Re: reconeixament de minusvalia

Missatge  gueta-7 Dv Maig 22, 2009 10:34 am

tere escrigué:Hola, a tothom jo si vaig portar al meu fill a pasar el grau a Terrassa ,vaig anar-hi al mes de Gener,i li han donat ,revisable de aqui 3 anys amb un grau de 37%,no considero que el meu fill sigui mes inútil,mes espavilat o mes llest que els altres nens que puguin tenir TDAH o no pero si amb serveix per fer mes pressió a l'istitut ,i tenir una serie de aventatges com comemtava avans la Carla,a demés nomes jo i l'intitut,savem que te un grau de minusvalia spiquica i si aquestes ajudes per nens amb minusvalia amb serveixen per ajudarlo ,quina mare no ho faria.Gracies.



Tere....jo tinc que anar a Terrasa el 3 de juny,,,la spicologa m'ha dit que tenim posibilitats a que ens dongin el certificat..la meva pregunta ès??? quin tipus de provas els hi fan???? i si t'han concedit el certificat per el tdah o per que te alguna cosa mes??? Gràcies...

gueta-7
Visitant ocasional
Visitant ocasional

Nombre de missatges : 33
Data d'inscripció : 18/12/2008

Tornar a dalt Ir abajo

reconeixament de minusvalia Empty Re: reconeixament de minusvalia

Missatge  gueta-7 Dj Jun 04, 2009 1:01 pm

Hola ahir vaig anar a terrassa per habera si li concedient al nen el certificat de minùsvalia,,,doncs be li han aceptat,,,,ara amb falta saber el grau d'aqui dos mesos m'handi que m'arribaran tots els papers,,,,,,li han concedit de moment per 4 anys.......


gràcies

gueta-7
Visitant ocasional
Visitant ocasional

Nombre de missatges : 33
Data d'inscripció : 18/12/2008

Tornar a dalt Ir abajo

reconeixament de minusvalia Empty Re: reconeixament de minusvalia

Missatge  MONTSE Dt Jun 23, 2009 8:40 pm

Hola Gueta-7 a mi m'ha arribat la resolució de la resolució de minusvalia, amb un 0%, sense detall del que té el meu fill. Em pots dir com està el teu fill?, per què no sé si fer recurs o no, està medicat?... si vol contesta'm per privat a paula-ferran@hotmail.com.
Gràcies

MONTSE
Només miro
Només miro

Nombre de missatges : 5
Data d'inscripció : 28/05/2008

Tornar a dalt Ir abajo

reconeixament de minusvalia Empty Re: reconeixament de minusvalia

Missatge  gueta-7 Dv Jun 26, 2009 6:31 pm

MONTSE,,,nomès vaig presentar tots els informes spicologics informes escola informes del centre on el porto,,si el meu fill està medicat,,no vaig alegar res mes que el tdah,,,li van fer unes proves i deseguida am van dir que si li donaven per 4 anys,,,ja m'ha arrivat el certificat i li han donat el 33%,,posa difilcultats amb lenguatge,,difilcultats d'escriptura,,difilcultats de desemvolupament,, difilcultats am aprenentatge,ademès de que el nen spicologicament esta molt baix de moral i la noia el va veure deseguida per un dibuix que va fer i respostes que va tenir.....TONETS

gueta-7
Visitant ocasional
Visitant ocasional

Nombre de missatges : 33
Data d'inscripció : 18/12/2008

Tornar a dalt Ir abajo

reconeixament de minusvalia Empty Re: reconeixament de minusvalia

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt


 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum