Associació d'ajuda de TDAH del Bages
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

El TDAH que és un trastorn o una enfermentat?

3 participantes

Ir abajo

El TDAH que és un trastorn o una enfermentat? Empty El TDAH que és un trastorn o una enfermentat?

Missatge  Aroa18 Dl Mar 09, 2009 8:25 pm

Hola a tothom.
L'altre dia, seguint amb la meva investigació, hem vaig fer la següent pregunta.
¿El TDAH què és, un trastorn o una enfermetat?
Donc bé vaig decidir trobar la resposta a aquesta pregunta. Però, això hem va portar a més preguntes com per exemple:
¿Com definim nosaltres enfermetat?
La enfermetat, és una alteració de l'estat normal de salut.
¿Com definim trastorn?
EL trastorn, és una alteració inusual de l'organisme, causant un perjudici a la salut.

Bé, com pudeu veure, aquestes definicions són similars, així que, la conclusió de si és un trastorn o una enfermetat, és que es una enfermetat si ens referim a lo general i si volem especificar més, es un trastorn neuropsicilògic.

Que opineu d'això?

Gracies Aroa.

Aroa18
Només miro
Només miro

Nombre de missatges : 17
Data d'inscripció : 28/02/2009
Edad : 34

Tornar a dalt Ir abajo

El TDAH que és un trastorn o una enfermentat? Empty Re: El TDAH que és un trastorn o una enfermentat?

Missatge  carles Dl Mar 09, 2009 9:38 pm

Hola Aroa,
De fet la paraula trastorn ja significa [..alteracio que pot considerar-se una malaltia.]
Fins on jo se, el tdah no seria una enfertat, sinò varies.
Antigamen existia una enfermetat que es coneixia amb el nom de "les febres" (en si mateixa describia uns sintomes).
Avui dia les "febres" tenen nom propi "(pneumonia...etc) i tractaments especifics.
Amb el tda-h pasaria una mica el mateix, el sindrome del tdah descriu un desordre palpable i una serie d'atributs comuns, pero de forma generalista.
Res especific.
-existeix una linia d'investigacio del Dr.Francisco aboitiz. Que vaig penjar al foro.
Es una conferència molt interesant-
Si fas un treball de recerca no te la pots perdre.
I... Ojo amb la "wiki"!! Vaig veure alguna informacio que no es correcta.

carles
Només miro
Només miro

Nombre de missatges : 16
Data d'inscripció : 04/11/2008

Tornar a dalt Ir abajo

El TDAH que és un trastorn o una enfermentat? Empty Re: El TDAH que és un trastorn o una enfermentat?

Missatge  Carla Dt Mar 10, 2009 4:59 pm

Es una enfarmatat de caracter general però es un trastorn mental, tal i com has comentat. El que està clar és que no totes les persones afectades i les families accepen la terminologia de malaltia peque sona pitjor que un trastorn, hi ha com un tabú en aixó. Seria un tema interesant a tractar, sino preguntet perque moltes persones estaven con contra de que fora tractada com una malaltia greu a La Marató.

per altre banda, Carles, has denunciat la infromació incorrecte de Wikipèdia? Ho comento perque nomes ens faltava que la gent difungés coses incorrectes. Sinó que em podries donar el linc concret, perque depen de l'idioma que cerquis hi ha una o altre definició, etc... així enviare un correu dient el què no és correcte i eviare la justificacio real.

Jo, Aroa, et recomenaria que no visitessis wiki perque no sempre es fiable, pensa que es una ensiclopedia oberta que hi pot escriure qualsevol persona sigui o no experta en el camp. Per tant, recomano que cerquis fonts en llinres de bibioteca que en tens per donar i per vendre. Jo ja et recomenare alguns llibres. Ara no els tinc aqui peque soc a la universitat, quan sigui a casa ja te'ls passaré.

Carla
Moderador/a

Nombre de missatges : 50
Data d'inscripció : 06/04/2008
Edad : 36
Ubicació : Manresa (BCN)

Tornar a dalt Ir abajo

El TDAH que és un trastorn o una enfermentat? Empty Re: El TDAH que és un trastorn o una enfermentat?

Missatge  Aroa18 Dt Mar 10, 2009 8:14 pm

Gracies Carles i Carla.
Es veritat que al wiki no es de fiar, hem vaig adonar al buscar informació del TDAH i al comparar-la amb el meu llibre de, hi habien coses que no hem quedaven clares, encara que son coses puntuals.
Gracies. Esperare que comenti més gent a veure que hi pensa.
Ara tinc més clar com podem catalogar el TDAH, tant si ens agrada com si no.

Aroa

Aroa18
Només miro
Només miro

Nombre de missatges : 17
Data d'inscripció : 28/02/2009
Edad : 34

Tornar a dalt Ir abajo

El TDAH que és un trastorn o una enfermentat? Empty Re: El TDAH que és un trastorn o una enfermentat?

Missatge  carles Dt Mar 10, 2009 9:37 pm

hola,
al final vaig acavar per no respondre la teva pregunta.
la definició d'enfermetat cuant ho descrius de forma generalista, es correcte tot i que a mi no magradi, i la definició de trastorn en la seva forma especifica també. ( i aquesta encara magrada menys).
tot i que jo no ho descriuria com un trastorn neuropsicològic, jo ha títol personal i es una opinió meva ho descriuria com un trastorn neurologic, a consecuència de la cual existeix una afectació psicològica.
les dades que descrivía de la wiki que no eren correctes son aquelles que fan referencia a lactivitat metabòlica, desconec si en estat de repòs son correctes, pero pero en una feina determinada no ho són, sinò tot al contrari. el grau de disperció ve determinat per una sobre exitació.wikipedia-tomografia
de fet posant-nos a especificar la descripció dèficit d`atenció no es del tot correcta per si mateixa no descriu gaire, si que es cert que a vegades ho sembla, però la falta d'atenció continuada en mès especifica.Al igual que la de hiperactivitat, la hiperactivitat descriu un "TEMPO" en un moment determinat, jo prefereixo la de hipercinètica, ja que cinètica te unes connotacions que no sols descriuen un "TEMPO" en un moment determinat sinò que alhora descriuen una tandencia ah!.
i per la mateixa tambè descriu que un moment determinat es consecuencia d'un d'anterior.

carles
Només miro
Només miro

Nombre de missatges : 16
Data d'inscripció : 04/11/2008

Tornar a dalt Ir abajo

El TDAH que és un trastorn o una enfermentat? Empty Re: El TDAH que és un trastorn o una enfermentat?

Missatge  Carla Dc Mar 11, 2009 2:40 pm

Podries explicar una mica més aquest problema que trobes que no et cuadre amb la inofrmació sobre el tema metabolic del TDAH a Wikipedia?

La veritat és que estic d'acord amb tu, Carles, sobre el fet que és més de caire neurològic, atès que el psicològic ve determinat per les vivpencies que un té.

Per altre banda, no ens podem oblidar de dir, Aroa això a tu t'interessa molt!, que no se sap amb exactitud quin és l'origen del TDAH. El que sí que es pot veure son cerbells diferents en quan a la seva activitat d'una persona que té o no TDAH.

Cal dir que dues de les altres fonts que poden esdeventir causes del TDAH son les genètiques i les contextuals (no és el mateix creixer en una famlia tranquila que en una que és molt moguda).

Carla
Moderador/a

Nombre de missatges : 50
Data d'inscripció : 06/04/2008
Edad : 36
Ubicació : Manresa (BCN)

Tornar a dalt Ir abajo

El TDAH que és un trastorn o una enfermentat? Empty Re: El TDAH que és un trastorn o una enfermentat?

Missatge  carles Dv Mar 13, 2009 8:23 pm

Carla escrigué:Podries explicar una mica més aquest problema que trobes que no et cuadre amb la inofrmació sobre el tema metabolic del TDAH a Wikipedia?

Si mires el video:PET
podras veure en la tomografia com el tdah en comparacio amb el pilot, en un exercici d'atenció, està sobre exitat, funcionen regions que no aurien de funcionar.

si mires l'article original de la wiki:
"cerebral glucose metabolism in adults with hyperactivity of childhood onset"
veuras com les diferències metabòliques, mes que en l'activitat es centren en l'estructura, ja que les zones afectades son cortex premotor i prefrontal superior.
publi-med

si mires la tomografia de la wiki, no de l'article, veuras com no concorden, amb poques paraules han agafat una foto significativament diferenciada, "no determinista" que no ve a cuento.
la mateixa extreta de la wiki ja comença a circular per webs de tdah i a cada una en treuen lectures particulars.

i si que sen coneixen alguns de motius que estarien darrere el tdah " la hipòtesis fronto-limbica" tot i que encara no tenen gaire clar si es deuen a lesions al neocòrtex prefrontal o en les estructures subcorticals (cuerpo estriado, tàlam, nuclis sub talamics).
volum craneal inferior, dèficit de neurotransmisors ( dopamina i noradrenalina ) o funcionament irregular,( en el cas de la dopamina no aconsegueix sortir de lestructura pre sinaptica i retorna)( al video ja tens una explicació dels gens implicats drd4, dat1) apart d'aquests ni aurien daltres que no es comenten al video ( no mels demanis perque no en guardo registre).

faig tard!!!!!!!!!!!
ja em diràs que et falta.

enllaços dinterès.
revista neurologia
about.com

carles
Només miro
Només miro

Nombre de missatges : 16
Data d'inscripció : 04/11/2008

Tornar a dalt Ir abajo

El TDAH que és un trastorn o una enfermentat? Empty Re: El TDAH que és un trastorn o una enfermentat?

Missatge  carles Ds Mar 14, 2009 2:21 pm

us poso un enllaç on es mes facil entendre les tomografies:
conferencia a partir del minut 34
us poso tambè un enllaç on trobareu una serie de reportatges vastant interesants
answers tv
no us perdeu el reportatge de "adhd and the brain", segons aquest reportatge es veuria afectat directament el seny - som uns insensats!!!

-tenim un cervell mes petit, ens falta un tros(el frontal), lo poc que queda no funciona... nois/es amb filosofia!!..Ànim!

carles
Només miro
Només miro

Nombre de missatges : 16
Data d'inscripció : 04/11/2008

Tornar a dalt Ir abajo

El TDAH que és un trastorn o una enfermentat? Empty Re: El TDAH que és un trastorn o una enfermentat?

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum