Una escola o classe només per nens/es amb TDA-H?
4 participantes
Pàgina 1 de 1
Una escola o classe només per nens/es amb TDA-H?
M'agradaria parlar d'un tema que ha sorgit arrel del debat sobre el certificat de minusavalia:
creieu adequada una escola només per nens amb TDA-H o una classe? Perquè si o perquè no? en tot cas, què s'hauria de fer i qui s'ha de fer càrrec d'això? i dins l'aula, qui és el responsable?
Us animo a que dongueu la vostra opinió, jo aquesta vegada no comenso que ja hem faig passada jejeje... i si teniu algun altre tema us animo a que l'obriu!!
Fins aviat!!
creieu adequada una escola només per nens amb TDA-H o una classe? Perquè si o perquè no? en tot cas, què s'hauria de fer i qui s'ha de fer càrrec d'això? i dins l'aula, qui és el responsable?
Us animo a que dongueu la vostra opinió, jo aquesta vegada no comenso que ja hem faig passada jejeje... i si teniu algun altre tema us animo a que l'obriu!!
Fins aviat!!
Carla- Moderador/a
- Nombre de missatges : 50
Data d'inscripció : 06/04/2008
Edad : 36
Ubicació : Manresa (BCN)
Re: Una escola o classe només per nens/es amb TDA-H?
hola soc l'Aroa!
Doncs bé, com a adolescent que tè TDAH, penso que una escola per persones amb TDAH avuir dia seria un gran luxe, ja que tal i com estan les coses seria un objectiu amb moltes dificultats a nivell econòmic. Així que de moment opinare de classes per a nens i nenes amb TDAH, per què nens i nenes ? doncs bé, jo crec que el punt crític del TDAH sol ser desde que es comença primaria fins a que es fa el canvi a segundaria. Ja que el nen o nena, en primaria ha d'agafar un hàbit d'estudi on, els que tenim TDAH, aquest hàbit es el primer problema amb que ens trobem per el problema de concentració. Desprès, una altre dificultat que provè arrel de l'hàbit d'estudi, es fer els deure, avuir dia, les escoles omplen l'agenda de deures, i això pot ser fa que el nen o nena, al veure tanta feina s'atabali i els faci ràpidament i de mala manera, això provoca que el professor s'ho torni a fer pel següent dia. Encara que se que les mares això ho saben, el tenir aquest gran problema d'habit d'estudi, influencia en part a que sospengui i tingui la moral baixa. Així que penso que si en cada col.legi hi haguès una clase o més d'una on desde que començen primer de primaria fins que començen la segundaria, hi hagués un expert en nens amb TDAH i els ajudès a crear aquest hàbit d'estudi, i un cop après, tenir el costum de practicar-lo diariament, així com tambè no inflar-los de deures.
Jo crec que si això es poguès fer, el col.legi faria una bona contribució alhora d'ajudar als alumnes amb TDAH.
Doncs bé, com a adolescent que tè TDAH, penso que una escola per persones amb TDAH avuir dia seria un gran luxe, ja que tal i com estan les coses seria un objectiu amb moltes dificultats a nivell econòmic. Així que de moment opinare de classes per a nens i nenes amb TDAH, per què nens i nenes ? doncs bé, jo crec que el punt crític del TDAH sol ser desde que es comença primaria fins a que es fa el canvi a segundaria. Ja que el nen o nena, en primaria ha d'agafar un hàbit d'estudi on, els que tenim TDAH, aquest hàbit es el primer problema amb que ens trobem per el problema de concentració. Desprès, una altre dificultat que provè arrel de l'hàbit d'estudi, es fer els deure, avuir dia, les escoles omplen l'agenda de deures, i això pot ser fa que el nen o nena, al veure tanta feina s'atabali i els faci ràpidament i de mala manera, això provoca que el professor s'ho torni a fer pel següent dia. Encara que se que les mares això ho saben, el tenir aquest gran problema d'habit d'estudi, influencia en part a que sospengui i tingui la moral baixa. Així que penso que si en cada col.legi hi haguès una clase o més d'una on desde que començen primer de primaria fins que començen la segundaria, hi hagués un expert en nens amb TDAH i els ajudès a crear aquest hàbit d'estudi, i un cop après, tenir el costum de practicar-lo diariament, així com tambè no inflar-los de deures.
Jo crec que si això es poguès fer, el col.legi faria una bona contribució alhora d'ajudar als alumnes amb TDAH.
Aroa18- Només miro
- Nombre de missatges : 17
Data d'inscripció : 28/02/2009
Edad : 34
Re: Una escola o classe només per nens/es amb TDA-H?
Rotundament, NO.
crec fermament que no faría més que fomentar l'exclusió social.
Quant penso en quins són aquells aspectes, que s'haurien de tindre en compte, aquests són perfectament compatibles amb aquells que no tenen tdah.
-Si ens fixem en les pautes conductuals de les societats, i en especial en relació a "la pertenença al grup", ens adonem que els individus de forma inconcient, moguts per un reconeixement o una acceptació d'intre d'un grup determinat;De forma instintiva assumeixen un rol conductual a partir d'una referència estetico-conductual.
Un detall que em crida molt l'atenció, es que tot aquell que s'aparta del referent, es "rar".
I aquesta idea sería extrapolable a molts altres contextos; En aquest sentit, el tdah per la seva naturalesa, és problemàtic e incapacitat.
Vivim en una societat on tots i cada un dels exclusius i particulars atributs de l'individu son vistos com a defectes.
Antigament els esquerrans eren vistos com a defecte, i s'els obligava a escriure "bé". - Que és "bé"?,allò que fa la majoría?
-JO no puc convertirme en alló que no soc, no puc anar en contra de la meva pròpia naturalesa; Però el meu entorn em reporta de la suficient diversitat com per trobar d'intre d'ella el meu propi equilibri.
Si existis una clase o una escola per a tdah's, sería a pares i a educadors aquí a dins jo hi posaría.
Ara sí, dintre de tòpic,
La diversitat és una realitat, auditius, visuals i un molt llarg etzètera.Una clase o una escola per a cada una de les diversitats?-mai!.El que ha de fer l'escola es adaptar el sistema d'ensenyament tant en estructura com en mecanismes de comunicació a la realitat,única i exclusivament.
I en aquest sentit dotar els alumnes no nomès de mecanismes per suplir els dèficits, sinò la capacitat d'identificar los al marge de la seva condició.
-L'ùnic inconvenient del TDAH, és que els "normals" son majoría.
Ànim!
crec fermament que no faría més que fomentar l'exclusió social.
Quant penso en quins són aquells aspectes, que s'haurien de tindre en compte, aquests són perfectament compatibles amb aquells que no tenen tdah.
-Si ens fixem en les pautes conductuals de les societats, i en especial en relació a "la pertenença al grup", ens adonem que els individus de forma inconcient, moguts per un reconeixement o una acceptació d'intre d'un grup determinat;De forma instintiva assumeixen un rol conductual a partir d'una referència estetico-conductual.
Un detall que em crida molt l'atenció, es que tot aquell que s'aparta del referent, es "rar".
I aquesta idea sería extrapolable a molts altres contextos; En aquest sentit, el tdah per la seva naturalesa, és problemàtic e incapacitat.
Vivim en una societat on tots i cada un dels exclusius i particulars atributs de l'individu son vistos com a defectes.
Antigament els esquerrans eren vistos com a defecte, i s'els obligava a escriure "bé". - Que és "bé"?,allò que fa la majoría?
-JO no puc convertirme en alló que no soc, no puc anar en contra de la meva pròpia naturalesa; Però el meu entorn em reporta de la suficient diversitat com per trobar d'intre d'ella el meu propi equilibri.
Si existis una clase o una escola per a tdah's, sería a pares i a educadors aquí a dins jo hi posaría.
Ara sí, dintre de tòpic,
La diversitat és una realitat, auditius, visuals i un molt llarg etzètera.Una clase o una escola per a cada una de les diversitats?-mai!.El que ha de fer l'escola es adaptar el sistema d'ensenyament tant en estructura com en mecanismes de comunicació a la realitat,única i exclusivament.
I en aquest sentit dotar els alumnes no nomès de mecanismes per suplir els dèficits, sinò la capacitat d'identificar los al marge de la seva condició.
-L'ùnic inconvenient del TDAH, és que els "normals" son majoría.
Ànim!
carles- Només miro
- Nombre de missatges : 16
Data d'inscripció : 04/11/2008
Re: Una escola o classe només per nens/es amb TDA-H?
Doncs jo crec que si,,aniria be tenir una classe per ells,serìa la manera de no ser diferents que el resta de la classe,,,ara tal i com estan fa que l'autostima estigui per terra ya que ells con que no tenen ni un pel de tontos aunque els facin sentir aixi el resta de la classe se sentan diferents ,,si ells tinguesin el seu espai on hi han nens que necesiten diferents apoyos anirian molt mes motivats a l'escola i es sentirian millor internament,,seria una classe on tots serìan valorats de la mateixa manera i tot l'esforç serìa recompensat.....a la vegada les explicacions que tenim que donar els pares als metres desapareixerian per que serìan mestres capacitats per portar aquets nens ...Ara tal i com esta la situaciò amb aquets nens els mateixos mestres els fan sentir diferents que el resta de la classe,,,,,mireu l'altre dia mateix sense anar massa lluny van donar les notes a tota la classe menys al meu fill per que jo tinc entrevista i soposo que me les donaran directament a mi,,bueno el meu fill es va sentir bastant humillat davant els seus companys per que el resta van començar a dir que si no li havien donat les notes es perque tenia totes les asignatures suspeses,,,si ell haguès estat amb una aula on tots el nens focin igual que ell,,, això no haguès passat,
EL SONRIURE D'UN NEN=LA FELICITAT D'UNS PARES,,,,,,,,,,,,,,,,,,TENIM QUE BUSCAR EL SONRIURE ETERN
TONETS
EL SONRIURE D'UN NEN=LA FELICITAT D'UNS PARES,,,,,,,,,,,,,,,,,,TENIM QUE BUSCAR EL SONRIURE ETERN
TONETS
gueta-7- Visitant ocasional
- Nombre de missatges : 33
Data d'inscripció : 18/12/2008
Re: Una escola o classe només per nens/es amb TDA-H?
Hola, bueno veig que hi ha diverses opinions, això està bé. En fi, donaré la meva.
No estic d'acord amb una aula o amb una escola especialment per a persones amb TDA-H, això és discriminació i no afaboreix a la inserció de la persona. Geta, comentes que el teu fill no s'haguere sentit humillat s haguera estat en una aula apart, com creus que es podira senir en una aula apart amb nens que són com ell? diferents? perquè clar, els normals continuarien anat amb una aula i els no normals en una altre, perquè de tots només en triarien uns quants. Les burles no serien a la classe ordinària per si aquella classe amb només nens amb tdah, no creus?
Sóc una persona que llegeix molt sobre el TDA-H, i des d'un bon ptincipi sense tenir que llegir res jo ja em negadava a una escola saparatista, però ara que llegeixo he llegit moltes vegades com hi ha professionals (qe tot i que ells tb s'equivocquen) que diuen que no és gens recomenables, de fet, crec que sempre que es pugui s'ha de tenir a la persona en l'ambit més normalitzat possible. Així docns, on rau el problema si l'alumne no ha d'estar serparat dels altres? altre cop tornem amb les metodologies escolars, crec que tot depen dels professors, per exeple, parlant de le snotes, crec que el més adient, independenment de que tinguessin l'entrevbista amb tu, haurien d'haver-li donat les notes o sinó que la professora dongues una explicació sense donar informcio personal, però en qualsevol cas parar.
la solucio no pot ser separar els nens de classe perquè això no és inclusió ni és atenció a la dibersitat, sinó discriminació i classificació dels nens, seria com classificar gent blanca i gent de color.
Fianlment m'agradaria comentar la farse de que per la seva naturalesa és problemàtic i incapacitat, bé és problematic fins que un ho domina, fins que un sap les estratègies per dur-ho, perquè quan ja es té controlat els problemes són més petits, convius amb ells, el que no estic d'acord i que sío que critico, és aixo de que sigui incapacitat: el TDA-H no incapacita a ningú, només dificulta les coses que no és el mateix, una persona que no pot caminar si que esta incapacitada per fer-ho, però una persona amb TDA-H de què està incapacitada Carles?
Res més de part meva: escola i aula només amb nens amb TDA-H MAI!!
PD: faig referpencia a nens normals i no normals per entendrens, no crec que hi hagi normalitat els nens que tenen TDA-H són nens normals i correcnts.
PD1: M'agrada veure que la gent participa i debati, així aprenem una mica de tots i això és pot fer molt interessant, ja que gairebé mai no ens veiem és una bona forma d'anar fent, proposo que ens anem fent preguntes i que anem responent a veure si això s'anima!!!
No estic d'acord amb una aula o amb una escola especialment per a persones amb TDA-H, això és discriminació i no afaboreix a la inserció de la persona. Geta, comentes que el teu fill no s'haguere sentit humillat s haguera estat en una aula apart, com creus que es podira senir en una aula apart amb nens que són com ell? diferents? perquè clar, els normals continuarien anat amb una aula i els no normals en una altre, perquè de tots només en triarien uns quants. Les burles no serien a la classe ordinària per si aquella classe amb només nens amb tdah, no creus?
Sóc una persona que llegeix molt sobre el TDA-H, i des d'un bon ptincipi sense tenir que llegir res jo ja em negadava a una escola saparatista, però ara que llegeixo he llegit moltes vegades com hi ha professionals (qe tot i que ells tb s'equivocquen) que diuen que no és gens recomenables, de fet, crec que sempre que es pugui s'ha de tenir a la persona en l'ambit més normalitzat possible. Així docns, on rau el problema si l'alumne no ha d'estar serparat dels altres? altre cop tornem amb les metodologies escolars, crec que tot depen dels professors, per exeple, parlant de le snotes, crec que el més adient, independenment de que tinguessin l'entrevbista amb tu, haurien d'haver-li donat les notes o sinó que la professora dongues una explicació sense donar informcio personal, però en qualsevol cas parar.
la solucio no pot ser separar els nens de classe perquè això no és inclusió ni és atenció a la dibersitat, sinó discriminació i classificació dels nens, seria com classificar gent blanca i gent de color.
Fianlment m'agradaria comentar la farse de que per la seva naturalesa és problemàtic i incapacitat, bé és problematic fins que un ho domina, fins que un sap les estratègies per dur-ho, perquè quan ja es té controlat els problemes són més petits, convius amb ells, el que no estic d'acord i que sío que critico, és aixo de que sigui incapacitat: el TDA-H no incapacita a ningú, només dificulta les coses que no és el mateix, una persona que no pot caminar si que esta incapacitada per fer-ho, però una persona amb TDA-H de què està incapacitada Carles?
Res més de part meva: escola i aula només amb nens amb TDA-H MAI!!
PD: faig referpencia a nens normals i no normals per entendrens, no crec que hi hagi normalitat els nens que tenen TDA-H són nens normals i correcnts.
PD1: M'agrada veure que la gent participa i debati, així aprenem una mica de tots i això és pot fer molt interessant, ja que gairebé mai no ens veiem és una bona forma d'anar fent, proposo que ens anem fent preguntes i que anem responent a veure si això s'anima!!!
Carla- Moderador/a
- Nombre de missatges : 50
Data d'inscripció : 06/04/2008
Edad : 36
Ubicació : Manresa (BCN)
Re: Una escola o classe només per nens/es amb TDA-H?
Mira Carla,,jo dic que si estic d'acord perque aquets nens a la seva vida cotidiana ya estan descriminats,,,a l'escola els fan sentir diferents el resta de la classe tambèse senten i el fan sentir diferents i serìa una bona solucuiò tenir una classe per ells per que tots serìen iguals fins i tot per la mestra,,,ara es molt complicat tal i com està la situaciò,,si el meu fill el criden per fer un reforç a hora de classe,,,que et pensas que el altres nens no se li enriuen???si al meu fill li donen altres feienes diferents als seus companys per que ell fa l'adaptaciò curricular,,,que creus que no se sent diferent que el demès i que creus que els altres nens no li diuen que per que a ell li posen coses mes facils i als altres no,,,que creus que am ell li agrada sentirse aixi???cuant fa enxaments diferents que els demès i amb ell li donen un aprobat,,,que creus que els nens no li diuen,,,clar com que t'ho posant mes fàcil per que ets tonto per això has aprobat??no se Carla però jo personalment firmarìa una classe per ells,,perque????per motivaciò,,per que tots estarìen lluitan per el mateix,,per que no se sentirien diferents per autostima etc,,,,,mira el meu gran va a la ESO,,Allà hi han dos grups a cada curs el A i el B,,bueno els que van al A van sobrats els que van al B els hi costa mes,,però això no els fa sentir diferents,,,,jo miro per ells i el millor per ells no es la humillaciò ni la descriminaciò i això es el que reben diariament....ES LA MEVA OPINIÒ....EL SONRIURE D'UN NEN===LA FELICITAT D'UNS PARES..
gueta-7- Visitant ocasional
- Nombre de missatges : 33
Data d'inscripció : 18/12/2008
Re: Una escola o classe només per nens/es amb TDA-H?
Jo no dic que la teva visio no sigui correcte i entenc el que dius, però continuo pensant que si es posen en una aula apart continuaran sent els diferents i continuarà sent una classificacio de persones. A més, inclus els propis professionals diuen que la vida d'una persona que té tdah ha d'estar el màxim de normalitzada possible, amb els suprotsque necessitin. Jo no sabia que el teu fill tenia adaptacios curriculars, però continuo pensant que es responsabilitat dels professors explicar què està passant i parar aquesta discriminació, fet i fet només són nens i no entenen el que veuen, ho deuen dir perque troben injust un examen més facil no veuen que sigui un examen adaptat peque dubto que algu els haigui dit alguna cosa, ien tot cas, com es que ells saben que hi ha examens diferents si teoricament nomes poden mirar el seu?
No crec que sigui questio de que es tregui un alumne de l'aula per posar-lo en un alte sino de com els professors gestionen la diversitat.
Aquesta és la meva oipinió. Que en dieu els altres? que no opineu?
Tot i així, gueta, entenc perfectament com et sents i de que estas palant, i el millor de tot i perquè em cregis, sé perfectament com es senten el teu fill, tot i que jo no hagi tingut modificacions currciulars si que he estat la diferent de la classe pequè les adaptacions eren en un altre sentit i hi ha gent que se'n va enterar per xererders, clar que jo els vaig tallar el rotllo perquè jo ja anava a batxillerat, a la ESO i a primaria un martiri... que se'm ha d'explicar, jo també he viscut aquestes coses.
No crec que sigui questio de que es tregui un alumne de l'aula per posar-lo en un alte sino de com els professors gestionen la diversitat.
Aquesta és la meva oipinió. Que en dieu els altres? que no opineu?
Tot i així, gueta, entenc perfectament com et sents i de que estas palant, i el millor de tot i perquè em cregis, sé perfectament com es senten el teu fill, tot i que jo no hagi tingut modificacions currciulars si que he estat la diferent de la classe pequè les adaptacions eren en un altre sentit i hi ha gent que se'n va enterar per xererders, clar que jo els vaig tallar el rotllo perquè jo ja anava a batxillerat, a la ESO i a primaria un martiri... que se'm ha d'explicar, jo també he viscut aquestes coses.
Carla- Moderador/a
- Nombre de missatges : 50
Data d'inscripció : 06/04/2008
Edad : 36
Ubicació : Manresa (BCN)
Re: Una escola o classe només per nens/es amb TDA-H?
Hola a tots/es
si s'em permet opinar, estic a favor de coses de la Carla, però amb una mica de variació si s'em permet. Molt bé, Gueta, jo se molt bé que mires perquè el teu fill estigui integrat en la societat i se de molt bon troç que vols que el TDAH l'afecti el mínim en la seva vida, tu com a mare et sents responsable de protegir i d'ajudar al teu fill i et sents inmpotent en algunes situacions on el perjudiquen. Aixó d'una classe aillada nomès per a nens amb TDAH, es com un anunci perquè tots els nens i nenes de l'escola els hi faci al vida impossible en cada minut i segon que hi son a l'escola, i com beuras el teu fill està més temps al col.legi que en qualsevol altre lloc. Ara has de tenir en compte que el que desitjes, no es dolent, però te conseqüències que tu no veuras i el teu fiil patirà. Els nens i nenes avuir dia, son molt cruels alhora de criticar a algú o de començar amb al primera fase del Bulling, i per si fos més greu, es crea un aïllament no per com siguis fidicament sino per com ets i com actuas psiquicament. Els de la clase veuran les aventatges que te un nen que desde el seu punt de vista es igual qeu ells, ja que no es fixen en el problema d'estudi. Ells ho veuen com mira l'ajuden a ell perque es especial i a nosaltres no, i encara que la professora s'ho expliqui tindran la metiexa idea, i com no podran fer res per evitr-lo, comença un aïllament que els familiars i professors poden trigar un temps a veure. Ja que els nens sols son d'una manera i davant el professor i dels familiars d'una altre. Solució, fer una adaptació alhora de treballar a casa. En el meu cas, tinc un germà de 10 anys amb TDAH, a part pots sumar-li que jo tambè en tinc i encara que tinc un habit d'estudi, alhora d'expresarme i de fer segons que coses per ajudar al meu germà les faig incorrectes, i ell les apren aixì que no puc abusar alhora de ensenyar-li. Al meu germà li passa el mateix que al teu fill, però exactament el mateix. Amb la psicologa del col.legi i la seva tutora, hem arribat a un acord que de moment funciona. Primer de tot suposo que al teu fill l'inflan de deures com al meu germà, doncs bé, hi ha cops que hi te 10 exercicis en total d'una sola assignatura per al proxim dia més estudiar i un munt de deures que jo anant al mateix col.legi no en tenia quasi. La psicologa, ha fet un repartiment de deures, cada dia tindra una dosi de deures molt més petita, perquè el meu germà no s'engoixi al veure la pila de feina, cada dia ens actualitzaran la feina que ha de fer per a la setmana vinent, aixì an comptes de 1o exercicis pot fer 2 o 3 i els farà bé i sense veure la pila de feina. Anirà al mateix nivell que la clase així s'evitarà que els seue companys l'insultin i evitar un aïlament i com fara els deures però abans, el dia de la correcció tant en meu germà com la seva classe aniràn i faran el mateix temari, amb al diferencia de fieina per a casa. A part d'això com els que tenin TDAH al comprensio oral i lectora la tenim molt baixa, l'hem comprat uns quadernets que alhora que juga relacionant paraules i dibuixos, apren a tenir una mica més de comprensió. Jo crec que es bona idea, ja que com diu la carla, evitem una possible discriminació i ajudem alhora al nen a tenir un nivell més adaptat per a ell sense que la seva classe s'anadoni.
Aixó es tot el que volia dir.
petons!
PD: Ells tambè han de possar de la seva part perquè això fincioni.
si s'em permet opinar, estic a favor de coses de la Carla, però amb una mica de variació si s'em permet. Molt bé, Gueta, jo se molt bé que mires perquè el teu fill estigui integrat en la societat i se de molt bon troç que vols que el TDAH l'afecti el mínim en la seva vida, tu com a mare et sents responsable de protegir i d'ajudar al teu fill i et sents inmpotent en algunes situacions on el perjudiquen. Aixó d'una classe aillada nomès per a nens amb TDAH, es com un anunci perquè tots els nens i nenes de l'escola els hi faci al vida impossible en cada minut i segon que hi son a l'escola, i com beuras el teu fill està més temps al col.legi que en qualsevol altre lloc. Ara has de tenir en compte que el que desitjes, no es dolent, però te conseqüències que tu no veuras i el teu fiil patirà. Els nens i nenes avuir dia, son molt cruels alhora de criticar a algú o de començar amb al primera fase del Bulling, i per si fos més greu, es crea un aïllament no per com siguis fidicament sino per com ets i com actuas psiquicament. Els de la clase veuran les aventatges que te un nen que desde el seu punt de vista es igual qeu ells, ja que no es fixen en el problema d'estudi. Ells ho veuen com mira l'ajuden a ell perque es especial i a nosaltres no, i encara que la professora s'ho expliqui tindran la metiexa idea, i com no podran fer res per evitr-lo, comença un aïllament que els familiars i professors poden trigar un temps a veure. Ja que els nens sols son d'una manera i davant el professor i dels familiars d'una altre. Solució, fer una adaptació alhora de treballar a casa. En el meu cas, tinc un germà de 10 anys amb TDAH, a part pots sumar-li que jo tambè en tinc i encara que tinc un habit d'estudi, alhora d'expresarme i de fer segons que coses per ajudar al meu germà les faig incorrectes, i ell les apren aixì que no puc abusar alhora de ensenyar-li. Al meu germà li passa el mateix que al teu fill, però exactament el mateix. Amb la psicologa del col.legi i la seva tutora, hem arribat a un acord que de moment funciona. Primer de tot suposo que al teu fill l'inflan de deures com al meu germà, doncs bé, hi ha cops que hi te 10 exercicis en total d'una sola assignatura per al proxim dia més estudiar i un munt de deures que jo anant al mateix col.legi no en tenia quasi. La psicologa, ha fet un repartiment de deures, cada dia tindra una dosi de deures molt més petita, perquè el meu germà no s'engoixi al veure la pila de feina, cada dia ens actualitzaran la feina que ha de fer per a la setmana vinent, aixì an comptes de 1o exercicis pot fer 2 o 3 i els farà bé i sense veure la pila de feina. Anirà al mateix nivell que la clase així s'evitarà que els seue companys l'insultin i evitar un aïlament i com fara els deures però abans, el dia de la correcció tant en meu germà com la seva classe aniràn i faran el mateix temari, amb al diferencia de fieina per a casa. A part d'això com els que tenin TDAH al comprensio oral i lectora la tenim molt baixa, l'hem comprat uns quadernets que alhora que juga relacionant paraules i dibuixos, apren a tenir una mica més de comprensió. Jo crec que es bona idea, ja que com diu la carla, evitem una possible discriminació i ajudem alhora al nen a tenir un nivell més adaptat per a ell sense que la seva classe s'anadoni.
Aixó es tot el que volia dir.
petons!
PD: Ells tambè han de possar de la seva part perquè això fincioni.
Aroa18- Només miro
- Nombre de missatges : 17
Data d'inscripció : 28/02/2009
Edad : 34
Re: Una escola o classe només per nens/es amb TDA-H?
Estic mitjanament d'acord am el que diu l'Aroa, només que suposo que depen del nivell d'adaptació que necessiti.
Ca dir, a més, que em fan por les adaptacions, perquè `pot ser bo adaptar però sempre i quan no es disminueixi el nivell d'aprenentatge, és a dir, adaptar no siguifica que el retsa del alttes fasin nivell 5 i un ammb TDAH faci nivell 3, sinó que tots facin nivell 5 però que l'alumne amb TDAH se li donin els recursos necessaris per arribar al nivell 5, no sé si m'explico.
Només era això el que volia comentar, em semblava interessant.
Per últim, Aroa logicament tens tot el dret a fer comentaris i a donar la teva opinió sinò això no seria un foro.
Ca dir, a més, que em fan por les adaptacions, perquè `pot ser bo adaptar però sempre i quan no es disminueixi el nivell d'aprenentatge, és a dir, adaptar no siguifica que el retsa del alttes fasin nivell 5 i un ammb TDAH faci nivell 3, sinó que tots facin nivell 5 però que l'alumne amb TDAH se li donin els recursos necessaris per arribar al nivell 5, no sé si m'explico.
Només era això el que volia comentar, em semblava interessant.
Per últim, Aroa logicament tens tot el dret a fer comentaris i a donar la teva opinió sinò això no seria un foro.
Carla- Moderador/a
- Nombre de missatges : 50
Data d'inscripció : 06/04/2008
Edad : 36
Ubicació : Manresa (BCN)
Re: Una escola o classe només per nens/es amb TDA-H?
LA PREGUNTA ERA;CREIEU ADECUADA UNA ESCOLA NOMÈS PER NENS TDAH O UNA CLASSE.
LA MEVA OPINIÒ ES QUE SI SERÌA ADECUAT UNA ESCOLA PER NENS TDAH,,,SERÌA UNA ESCOLA AMB NENS TDAH PER TANT NO PODRÌA HABER DINS DE L'ESCOLA DESCRIMINACIÒ PER QUE TOTS SERÌEN IGUALS.., ES LA MEVA OPINIÒ...
DISCRIMINACIÒ....si no se sentisin diferents tampoc estariem parlan del que estem parlan,,per que no hi haurìa cap poblema amb els nens tdah,,com que estem parlan de si serìa bo o no escola o classe tdah,,doncs es senyal que hi ha molta descriminaciò ,,
sobre l'adaptaciò curricular:els objectius d'una adaptaciò curricular es que els nens tenen que asolir el mes important del tema,,per tant aprenen tots el mateix però el qui te l'adaptaciò no cal que s'aprengui de pa a pa tot el que diu,es com el que fa una suma contant am els dits o mentalment acaben aprenen i asimilan el mateix i saben sumar igual,,no???
POSAR DE LA SEVA PART;;Clar que posan de la seva part,una de las coses que tenen els tdah es que sòn molt lluitadors,,ells saben que tenen que treballar el doble que els seus companys i tambe saben que la recompensa es inferior que el resta.(parlo dels meus)
respecta, PROTEGIR ALS MEUS FILLS:protegeixo els seus drets d'apendre dins de les seves possibilitats..si això es dir que protegim als nostres fills dancs si protegeixo ,,,,,,,,hi han nens tdah amb un dèficit inferior i altres mes superiors,,per tant no tots els nens tdah sòn iguals,,jo tinc dos nens amb aquet poblema i la veritat sòn molt diferents..el que un necesita el altre no..un te mes capacitat de memoritzar l'altre no tant etc...
No estarìem debatin tot això si la societat fos mes justa,,la lluita que tenim els pares es el reconeixement del tdah,,,,hi han mestres que veuen el tdah com una escusa o un invent i una justificaciò i una sobreprotecciò per part dels pares..
Els primers que es tenen que mentalitzar que els nens poden tenir trastorns es ensenyament i ells no estan mentalitzats encara.Aquì fallen moltes coses per tant i mentrestant som nosaltres els afectats els que tenim que defensar els nostres drets.
ES LA MEVA OPINIÒ,,,,,,TONETS
LA MEVA OPINIÒ ES QUE SI SERÌA ADECUAT UNA ESCOLA PER NENS TDAH,,,SERÌA UNA ESCOLA AMB NENS TDAH PER TANT NO PODRÌA HABER DINS DE L'ESCOLA DESCRIMINACIÒ PER QUE TOTS SERÌEN IGUALS.., ES LA MEVA OPINIÒ...
DISCRIMINACIÒ....si no se sentisin diferents tampoc estariem parlan del que estem parlan,,per que no hi haurìa cap poblema amb els nens tdah,,com que estem parlan de si serìa bo o no escola o classe tdah,,doncs es senyal que hi ha molta descriminaciò ,,
sobre l'adaptaciò curricular:els objectius d'una adaptaciò curricular es que els nens tenen que asolir el mes important del tema,,per tant aprenen tots el mateix però el qui te l'adaptaciò no cal que s'aprengui de pa a pa tot el que diu,es com el que fa una suma contant am els dits o mentalment acaben aprenen i asimilan el mateix i saben sumar igual,,no???
POSAR DE LA SEVA PART;;Clar que posan de la seva part,una de las coses que tenen els tdah es que sòn molt lluitadors,,ells saben que tenen que treballar el doble que els seus companys i tambe saben que la recompensa es inferior que el resta.(parlo dels meus)
respecta, PROTEGIR ALS MEUS FILLS:protegeixo els seus drets d'apendre dins de les seves possibilitats..si això es dir que protegim als nostres fills dancs si protegeixo ,,,,,,,,hi han nens tdah amb un dèficit inferior i altres mes superiors,,per tant no tots els nens tdah sòn iguals,,jo tinc dos nens amb aquet poblema i la veritat sòn molt diferents..el que un necesita el altre no..un te mes capacitat de memoritzar l'altre no tant etc...
No estarìem debatin tot això si la societat fos mes justa,,la lluita que tenim els pares es el reconeixement del tdah,,,,hi han mestres que veuen el tdah com una escusa o un invent i una justificaciò i una sobreprotecciò per part dels pares..
Els primers que es tenen que mentalitzar que els nens poden tenir trastorns es ensenyament i ells no estan mentalitzats encara.Aquì fallen moltes coses per tant i mentrestant som nosaltres els afectats els que tenim que defensar els nostres drets.
ES LA MEVA OPINIÒ,,,,,,TONETS
gueta-7- Visitant ocasional
- Nombre de missatges : 33
Data d'inscripció : 18/12/2008
Re: Una escola o classe només per nens/es amb TDA-H?
Gueta és molti interessant el que dius, i de fet tens raó quan a que si no hi hagués molta discriminació no estariem discutint tot això. No obstant, continuo pensant que això de separar els nens per escoles o classes es una cosa que no hauria d'existir mai, de fet, i sense anims d'ofenre a ningú atès que és la meva opinió personal, ho trobo una bastiessa. Separar els nens perquè tinguin un tipus de trastorn seria la gota que fa bassar el got de la incapacitat del professorat de dur una classe amb diversitat, penseu sinò que suposaria tenir una classe diferent, a part de que ja tindria la cognotació diferent: uns mestres especials per ells, classes especials per ells, etc... que està molt bé, pero no deixa de ser en si una idea discriminatoria tot i que tingui una bona intensió. Els professors i el sistema edcautiu tindria que tenir els suficients recursos per atendre a totho dins de la meteixa classe, no es té que voler homogeneitzar el grup si ho fem destruim la diversitat. Podem el cas contrari, imaginem que ara tota la societat tindgués TDA-H, trobarieu just que una persona que no tingués TDA-H se la separes del resta perquè anés amb "gent com ell". No sé a mi això em recorda més a quan es separaven els blancs dels de color, no creieu?
per altre banda, entenc perfectamen la vostra postura. No es tracte de sobreproteccio ni res semblant, com bé dius Gueta, sinó d'evitar situacions que el propi sistema educatiu no és capaç de senar, la discriminació. Aquesta fa molt mal, i el poijor de tot és que et marca pel resta de la vida.
Fins i tot crec qe es podria arribar a plantejar un sistema comú, crec que a l'aula hi hauria d'haver dos professors un que estigués especialitzat en diversitat (TDA-H, risc d'exclusiós social, algú que entengues els idomes extrengers com l'areb pels nouvinguts, etc) esperant a que la persona aprengui la llengua si és l cas de l'àreb o bé que la persona s'integrés bé en el grup o que el professor assolis les competències per atendre a aquesta persona. No seria ni una aula apart ni una escola espcial però rtambé ens ajudaria a eviat els merders que es monten a vegades a les aules.
Res més i fins aviat!!!
PD: no hi ha nens TDAH hi ha nens amb TDA-H!!!!! Dir que són TDA-H és la primera froma d'etiquetar-los, no són pas la malatia, hi ha una diferencia important!
per altre banda, entenc perfectamen la vostra postura. No es tracte de sobreproteccio ni res semblant, com bé dius Gueta, sinó d'evitar situacions que el propi sistema educatiu no és capaç de senar, la discriminació. Aquesta fa molt mal, i el poijor de tot és que et marca pel resta de la vida.
Fins i tot crec qe es podria arribar a plantejar un sistema comú, crec que a l'aula hi hauria d'haver dos professors un que estigués especialitzat en diversitat (TDA-H, risc d'exclusiós social, algú que entengues els idomes extrengers com l'areb pels nouvinguts, etc) esperant a que la persona aprengui la llengua si és l cas de l'àreb o bé que la persona s'integrés bé en el grup o que el professor assolis les competències per atendre a aquesta persona. No seria ni una aula apart ni una escola espcial però rtambé ens ajudaria a eviat els merders que es monten a vegades a les aules.
Res més i fins aviat!!!
PD: no hi ha nens TDAH hi ha nens amb TDA-H!!!!! Dir que són TDA-H és la primera froma d'etiquetar-los, no són pas la malatia, hi ha una diferencia important!
Carla- Moderador/a
- Nombre de missatges : 50
Data d'inscripció : 06/04/2008
Edad : 36
Ubicació : Manresa (BCN)
Temas similares
» pastillas per als nens
» contactar amb nens amb el mateix problema
» Mares amb nens que tene TDAH
» Taller d'entrenament (coaching) per nens, joves i adults amb tdah a Barcelona
» contactar amb nens amb el mateix problema
» Mares amb nens que tene TDAH
» Taller d'entrenament (coaching) per nens, joves i adults amb tdah a Barcelona
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum